Vespa, w swojej najbardziej klasycznej formie, stała się ponadczasową legendą. Vespa PX to idealny łącznik między przeszłością a przyszłością najsłynniejszych skuterów na świecie.
Vespa PX zachowała gładką linię retro oraz deskę rozdzielczą w klasycznym, ponadczasowym stylu. Dzięki nowym rozwiązaniom wprowadzonym przez fabrykę w Pontederze obecnie skuter posiada zmodernizowany silnik Euro 3, wygodniejsze siedzisko i nową osłonę kierownicy wykonaną w stylu retro. Jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 125 ccm, chłodzony powietrzem, z elektronicznym zapłonem CDI współpracuje z dwoma rozrusznikami: elektrycznym i klasycznym. Vespa PX jest wyposażona w tradycyjną czterobiegową, manualną skrzynię biegów.
W 2011 roku minęła trzydziesta czwarta rocznica rozpoczęcia produkcji Vespy PX – niewiele pojazdów, nie tylko jednośladów, może się pochwalić tak długą obecnością na rynku. Rekord ten wyda się jeszcze bardziej niezwykły, jeśli weźmie się pod uwagę znakomity poziom sprzedaży wielkiego klasyka: ponad 3 miliony egzemplarzy sprzedanych na wszystkich kontynentach. Większość spośród wszystkich wyprodukowanych PX wciąż porusza się po drogach całego świata, co stanowi kolejny dowód wigoru i niezawodności tego modelu, jak również bliskiego związku między właścicielami a ich ukochanymi skuterami. W obecnej ofercie marki PX jest jedynym modelem z 4-biegową skrzynią biegów: prawdziwy „must have” dla fanów klasycznych skuterów Vespa.
Od 1946 roku do dzisiaj na całym świecie sprzedano 17 milionów skuterów Vespa PX 125. Służyły ludziom różnych kultur i języków, wyrażały pragnienie wolności kolejnych pokoleń dziewczyn i chłopaków.
Vespa powstała jako ekonomiczny środek transportu w powojennej Europie. Od tego początkowego sukcesu stała się legendą jako symbol kojarzony z różnymi historycznymi ruchami, jak subkultury modsów i rockersów, muzyką, buntem, romantyzmem i ucieczką. Była symbolem czasów „Dolce Vita” – „słodkiego życia”. Była obecna w rewolucyjnych dla młodzieży latach 60. i 70. Była też uczestnikiem ruchu rock’n’roll w Europie i do dziś jest jego ikoną!