Innowacyjny 4-zaworowy silnik o pojemności 350 ccm łączy w sobie wydajność z niskim zużyciem paliwa – do 3,44 l/100 km (82 mpg). Aby dodatkowo zaoszczędzić paliwo, można wcisnąć przycisk ECO usytuowany na kierownicy – dzięki przełączeniu na ECO zużycie paliwa zmniejsza się od 4% do 5%.
Silnik o pojemności 350 ccm to złoty środek między wydajnością 400 ccm a kosztami pracy 300 ccm. Zastosowano w nim najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne: suchą miskę olejową, wielotarczowe, wolnoobrotowe mokre sprzęgło i dwie różne mapy zapłonu, wybierane przez użytkownika.
Układ zawieszenia wykorzystuje amortyzatory o długim skoku i jest stworzony w taki sposób, aby połączyć maksymalny komfort z przyjemnością z jazdy.
Najwyższy poziom wykończenia, cechujący zastosowaną technologię i wzornictwo w skuterze Piaggio, czyni X10 prawdziwym symbolem klasy premium.
Eleganckie wykończenie chromowanych detali pokrywających bok pojazdu współgra z podobnie atrakcyjnym wykończeniem tylnej części podnóżków i wyszukaną kierownicą. Wysokiej jakości materiały i elegancko uszyte siedzisko emanują luksusem i komfortem.
W skuterze X10 zastosowano najbardziej zaawansowany system oświetlenia.
Z przodu znalazł się potrójny reflektor, z powierzchnią wydzieloną dla dwóch świateł mijania. Na środku umieszczono eliptyczne długie światło drogowe, po którego bokach są eleganckie pasy świateł LED do jazdy dziennej, o mocy światła o 10% wyższej niż ta wytwarzana przez tradycyjne reflektory takiej samej wielkości.
Technologia LED – po raz pierwszy w świecie skuterów – została użyta w światłach do jazdy dziennej i wytwarza ciągłą wiązkę światła.
Poziome światła tylne, z dwoma wąskimi pasami LED, nadają tylnej części X10 niepowtarzalny i oryginalny charakter.